a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?
+ Asiakkaat on todennäköisesti fb'ssä ja siksi ne on helppo löytää
+Yrityksen tunnettavuus paranee
+Saat helposti tietoa mikä asiakkaitasi houkuttelee
- Monesti vaan selataan fb mainosten ohi eikä kiinitetä huomiota
- Mainoksia on paljon ja ne ei yleensä ero toisistaan eikä ne kiinnitä huomiota
b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?
CPC= ost per click, eli jokainen klikkaus maksaa.
CPM= CPM = Cost per mille, jolloin maksat X euroa per 1000 mainoksesi nähnyttä ihmistä
c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?
- Perinteiset Facebook-mainokset, voi mainostaa yrityksen omia sivuja
-Sponsoroidut tarinat, siinä näkyy myös kaverin tykkäykset
-Mainokset ja sponsoroidut tarinat sivun julkaisusta, Yksittäistä sivujulkaisua, eli statuspäivitystä voi myöskin buustata ja sillä onkin helppo ajaa lisäliikennettä nimenomaan yrityksen FB-sivulle
-Videot, näitä on monesti etusivulla ja ne huomataan helposti
2. Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta ja kerro miksi ne ovat hyviä! (esim. Jounin Kauppa, Finnair, Fazer, Varusteleka etsi myös muita esim "omaan alaan" liittyvä..)
Tuote oli uutuus ja kiinnitti huomioni myös hinta oli edullinen |
Selaan usein Zalandon sivuja ja etsin myös tarjouksia sivuille niin sen takia kiinnitti huomioni |
3. Tee kampanijaasi tukeva FB:mainos. Esittele mainos blogissasi sekä kerro miten sen kohdennat, jotta tavoitat kohderyhmäsi mahdollisimman hyvin. (Ota kuva ruudun kaappaus tekemistäsi kohdennus valinnoista).
Asiakkaat jotka tykkäävät oriflamen sivusta saavat tietää mainoksesta ja tykkäävät/jakaavat sitä eteenpäin |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti