torstai 7. tammikuuta 2016

Facebook maino

1. TEHÄVÄ:

a) Mitkä ovat FB markkinoinnin vahvuudet ja mitkä mielestäsi heikkoudet?
+ Asiakkaat on todennäköisesti fb'ssä ja siksi ne on helppo löytää
+Yrityksen tunnettavuus paranee
+Saat helposti tietoa mikä asiakkaitasi houkuttelee
- Monesti vaan selataan fb mainosten ohi eikä kiinitetä huomiota
- Mainoksia on paljon ja ne ei yleensä ero toisistaan eikä ne kiinnitä huomiota

b) Mitä eroa on CPC:llä ja CPM:llä?
CPC= ost per click, eli jokainen klikkaus maksaa.
CPM= CPM = Cost per mille, jolloin maksat X euroa per 1000 mainoksesi nähnyttä ihmistä

c) Minkälaisia erilaisia mainoksia FB:ssä voi olla (neljä)? Mitä eroa niillä on?

- Perinteiset Facebook-mainokset, voi mainostaa yrityksen omia sivuja
 -Sponsoroidut tarinat, siinä näkyy myös kaverin tykkäykset
-Mainokset ja sponsoroidut tarinat sivun julkaisusta, Yksittäistä sivujulkaisua, eli statuspäivitystä voi myöskin buustata ja sillä onkin helppo ajaa lisäliikennettä nimenomaan yrityksen FB-sivulle
-Videot, näitä on monesti etusivulla ja ne huomataan helposti


2. Esittele kaksi mielestäsi hyvin toimivaa FB: mainosta ja kerro miksi ne ovat hyviä! (esim. Jounin Kauppa, Finnair, Fazer, Varusteleka etsi myös muita esim "omaan alaan" liittyvä..)

Tuote oli uutuus ja kiinnitti huomioni myös hinta oli edullinen

Selaan usein Zalandon sivuja ja etsin myös tarjouksia sivuille niin sen takia kiinnitti huomioni


3. Tee kampanijaasi tukeva FB:mainos. Esittele mainos blogissasi sekä kerro miten sen kohdennat, jotta tavoitat kohderyhmäsi mahdollisimman hyvin. (Ota  kuva ruudun kaappaus tekemistäsi kohdennus valinnoista).

Asiakkaat jotka tykkäävät oriflamen sivusta saavat tietää mainoksesta ja tykkäävät/jakaavat sitä eteenpäin


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti